اخبار نساجی

نماینده جدید عربستان در اوپک معرفی شد

 

عربستان نماینده جدید خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک را رسما معرفی کرد.

به گزارش بی باک به نقل از پایگاه اینترنتی داو جونز وزارت نفت عربستان رسما اعلام کرد یاسر مفتی به عنوان نماینده جدید این کشور در سازمان اوپک مشغول به کار خواهد شد .

بر اساس این گزارش مفتی پیش از این در شرکت نفتی آرامکوی عربستان مشغول به کار بوده است و نماینده عربستان در کمیسیون اقتصادی اوپک طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بوده است . بر این اساس مفتی قرار است جایگزین مجید المنیف شود .

این گزارش حاکی است عربستان در ماه ژانویه المنیف را به عنوان کاندیدای این کشور برای احراز سمت دبیر کلی اوپک معرفی کرده است تا جایگزین عبدالله البدری شود . این در حالی است که دولت عراق نیز رسما سمیر غضبان وزیر نفت پیشین این کشور را به عنوان کاندیدای این کشور برای احراز پست دبیر کلی اوپک معرفی کرده است تا با کاندیدای پیشنهادی عربستان رقابت کند .

بر اساس این گزارش سمیر غضبان ۶۷ ساله هم اکنون مشاور ارشد انرژی نخست وزیر عراق است . وی طی سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی وزیر نفت عراق بوده است . عراق سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان و ایران به شمار می رود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عبدالکریم اللعیبی وزیر نفت عراق در تازه ترین اظهارات خود گفت میزان تولید نفت این کشور طی ماه گذشته برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹ میلادی به بیش از سه میلیون بشکه در روز رسیده است . روبا حصری کارشناس ارشد انرژی عراق در این باره تاکید کرد این مساله کاملا طبیعی است که عراق به دنبال دستیابی به دبیر کلی اوپک باشد . عراق تا سه سال آینده به دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک تبدیل خواهد شد .

عراق یکی از پایه گذاران اصلی اوپک به شمار می رود که در سه دهه گذشته نقش چندانی در مدیریت این سازمان نداشته است . عربستان نیز مجید المنیف نماینده این کشور در اوپک را برای احراز این پست معرفی کرده است .

عبدالله البدری دبیر کل کنونی اوپک که اهل لیبی است تا پایان سال جاری میلادی این سمت را بر عهده خواهد داشت . وی از ژانویه ۲۰۰۷ میلادی دبیر کل اوپک بوده است و دو دوره این سمت را در اختیار داشته است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×